قالیشویی بانو

ساخت وبلاگ

این روزها محصولات زیادی برای شستشوی فرش در فروشگاها عرضه می‌شوند. اما ماده‌ای وجود دارد که تقریبا در همه خانه‌ها یافت شده و برای تمیز کردن فرش می‌توان از آن استفاده کرد. بله منظورمان سرکه سیب است. سرکه سیب یک ماده تمیزکننده خانگی و موثر است؛ که به روش‌های زیادی قابل استفاده می‌باشد. این ماده ارزان‌تر از محصولات شیمیایی است؛ بوی کمتری دارد و بدون آسیب می‌تواند سطوح را تمیز و گندزدایی کند. اما آیا می‌توان از سرکه سیب برای شستشوی فرش استفاده کرد؟ قطعاً پاسخ این سوال بله است. اما برای اطلاع از نحوه انجام این کار باید ما را تا انتها همراهی کنید.

سرکه سیب برای شستشوی فرش

نحوه استفاده از سرکه سیب برای شستشوی فرش

تمیز کردن فرش با استفاده از بخارشوی

برای شروع فرآیند تمیز کردن فرش به کمک بخارشوی و سرکه سیب، به ملزومات و مواد زیر نیاز دارید:

  • جاروبرقی
  • 1 گالن آب گرم
  • ¼ فنجان سرکه سیب
  • بخارشوی

ابتدا فرش را جارو بزنید تا گرد و خاک آن گرفته شود. سپس مواد اولیه یعنی سرکه سیب و آب را مخلوط کنید و درون مخزن بخارشوی بریزید. فراموش نکنید که مخزن دستگاه و ظرفی که مواد را در آن مخلوط می‌کنید باید کاملا تمیز باشد.

سپس بخارشوی را روشن کرده و روی لکه‌های فرش را با بخار آب و سرکه تمیز کنید. البته این ترکیب فقط برای لکه‌زدایی مفید نیست؛ بلکه برای ضد عفونی کردن و گرفتن بوی بد فرش نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. استفاده از سرکه سیب با آب گرم اثربخشی آن را دو چندان می‌کند. یادتان نرود که سری دستگاه بخارشوی را باید با حرکت آهسته و ثابت روی فرش بکشید؛ تا بدون آسیب‌زدن به الیافش بتوانید آن را کاملا تمیز کنید.

در این مرحله باید رطوبت فرش را با یک دستمال کاملا تمیز بگیرید. برای از بین بردن رطوبت فرش، این کار را با حرکت آهسته و ثابت انجام دهید. مرطوب ماندن فرش در این مرحله تنها باعث جذب بوی بد شده و باعث می‌شود گرد و خاک به درون تاروپود فرش نفوذ بیشتری داشته باشد.
در نهایت هم باید اجازه دهید فرش در مجاورت هوا خشک شود. اگر لکه‌ای قدیمی بود و پاک نشد باید چند بار این مراحل را انجام دهید.

از بین بردن لکه‌های فرش با استفاده از سرکه سیب

قبل از این که از این روش برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید؛ باید آزمایش رنگ انجام دهید تا مطمئن شوید رنگ فرش‌تان به ترکیبات موجود در سرکه سیب واکنش نشان نمی‌دهد. برای این کار حوله را به سرکه سیب آغشته کرده و آن را روی قسمتی از فرش بمالید که زیاد در دید نیست (مثلا گوشه و پشت فرش). اگر بعد از 24 ساعت رنگ فرش تغییر نکرده بود؛ می‌توانید به روش زیر برای از بین بردن لکه‌ها نیز از سرکه سیب استفاده کنید.

اگر لکه تازه باشد تمیز کردنش کار راحتی است. برای این کار از این حوله سفید و بدون رنگ استفاده کنید. حوله را به سرکه آغشته کرده و روی لکه بمالید. بعد از چند دقیقه روی آن را با یک دستمال خشک تمیز کنید. اگر لکه پاک نشده بود این کار را تکرار کنید. سپس بلافاصله فرش را خشک کنید.

از بین بردن بوی بد فرش با استفاده از سرکه سیب

از این ماده همه‌کاره می‌توانید برای از بین بردن بوی بد فرش نیز استفاده کنید. برای انجام این کار 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب، 1 قاشق چای‌خوری جوش شیرین و 2 فنجان آب گرم را مخلوط کرده و در بطری اسپری بریزید. آن را خوب تکان دهید تا ذرات مواد کاملاً با هم ترکیب شوند. در این مرحله محلول کف می‌کند. سپس به آرامی این محلول را روی فرش اسپری کنید. اجازه دهید این ترکیب روی فرش بماند و در مجاورت هوا خشک شود.

سرکه برای تمیز کردن همه سطوح مناسب نیست. بنابراین هنگام تمیز کردن فرش باید مراقب باشید. زیرا این ترکیب برخی از سطوح را خراب می‌کند. سرکه برای سنگ‌هایی مانند گرانیت، مرمر، سنگ آهک و تراورتن مضر است. استفاده مستقیم از سرکه روی مبلمان چوبی نیز ممکن است لکه ایجاد کند. به جای آن می‌توانید از سرکه رقیق شده با آب ساده استفاده کنید. انتخاب پاک‌کننده برای تمیز کردن برخی از سطوح خاص باید بسیار با دقت انجام شود. سرکه دارای خاصیت اسیدی است و می‌تواند لوازم خانگی ما را خراب کند.

در نهایت نیز به این نکته توجه کنید که لکه‌بری و شستشوی فرش به این روش قابل مقایسه با شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی نیست. بنابراین اگر قصد دارید فرش شما به صورت عمیق و کامل، شستشو داده شود؛ بهتر است از خدمات یک قالیشویی معتبر استفاده کنید.

قالیشویی بانو...
ما را در سایت قالیشویی بانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi ghalishooiebanoo بازدید : 71 تاريخ : چهارشنبه 20 فروردين 1399 ساعت: 14:14

مبلمان سفید در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن طرفداران زیادی دارد. انتخاب مبل سفید به دلیل برخورداری از رنگ خنثی، به شما این امکان را می‌دهد رنگ‌های متنوع دیگری برای سایر وسایل منزل انتخاب کنید. وسایل تزئینی به رنگ‌های متالیک طلایی، نقره‌ای و رزگلد در کنار لوسترهای کریستال جلوه بی‌نظیری به مبل‌های سفید شما می‌بخشد. شاید مایل به انتخاب مبل سفید برای منزل خود هستید، اما دغدغه کثیف شدن آن و شستشوی مبل را دارید. در این مقاله راهکارهایی برای تمیز کردن مبل سفید به شما ارائه می‌کنیم تا با خیال راحت مبل سفید را انتخاب کنید.

چگونه مبلمان سفید را تمیز کنیم

از کاور مبل استفاده کنید

پیشگیری بهتر از درمان است! گرچه این جمله را بارها برای پیشگیری کردن از ابتلا به بیماری‌ها شنیده‌ایم اما برای استفاده از مبل سفید هم کاربرد دارد. بهتر است برای جلوگیری از کثیف و لکه شدن مبلمان سفید برای آن روکش تهیه کنید. با این کار شما هر چند وقت یک‌بار روکش‌ها را می‌شویید و کثیف شدن مبلمان را به تعویق می‌اندازید.

کاورهای مبلمان در دو نوع ژله‌ای و پارچه‌ای قابل سفارش هستند. معمولا کاور ژله‌ای برای مبلمان کلاسیک یا استیل که در سالن پذیرایی قرار دارد و کمتر در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد در نظر گرفته می‌شود. اما برای مبلمان راحتی که مرتب نشست و برخاست روی آن انجام می‌شود بهتر است کاور پارچه‌ای خریداری کنید. کاور پارچه‌ای عرق نمی‌کند، صدا نمی‌دهد و به راحتی در ماشین لباسشویی قابل شست‌وشو و تمیز شدن است.

اگر تهیه کاور مبل برایتان دشوار است از پارچه‌های عریض مانند پارچه ملحفه یا پارچه پرده‌ای برای پوشش مبل سفید استفاده کنید تا از کثیف شدن آن جلوگیری کنید.

تمیز کردن مبل سفید

اولین مرحله از تمیز کردن هر مبلمانی زدودن گردوغبار از سطح مبلمان است. مبلمان سفید هم از این قضیه مستثنی نیست. با استفاده از جاروبرقی تمام سطح مبلمان را جارو بکشید. درزها و گوشه‌های مبلمان را با دقت بیشتر و با سری مخصوص جارو بکشید تا ریزه‌های آشغال و گردوخاک به خوبی تمیز شود.

اگر مبلمان شما دارای کوسن‌های بزرگ است آنها را جدا کنید و بدنه مبلمان را کاملا با جاروبرقی تمیز کنید. در صورتی که حیوانات خانگی در منزل شما زندگی می‌کنند، حتما از پرزگیر برای جمع‌آوری موهای حیوانات استفاده کنید تا سطح مبلمان از مو، کرک و گردوخاک تمیز شود.

استفاده از محلول صابون برای تمیز کردن مبل سفید

صابون را در ظرف آب ولرم قرار دهید و کف حاصل از آن را با استفاده از اسفنج به آرامی روی سطح مبلمان بکشید تا لکه‌ها تمیز شوند. اگر صابون مایع در اختیار داشتید چند قطره از آن را داخل آب بریزید و هم بزنید تا کف ایجاد شود.

پس از اینکه یک قسمت از مبلمان را با کف صابون تمیز کردید با استفاده از یک دستمال نخی خشک رطوبت آن را بگیرید. به همین ترتیب ادامه دهید تا تمام مبلمان تمیز شود.

استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن مبل سفید نیز نتیجه خوبی به دنبال دارد. برای این کار بر اساس دستورالعمل محصول که روی برچسب شامپو فرش آمده عمل کنید.

پس از تمیز کردن مبلمان تا چند ساعت روی آن ننشینید و پنجره‎ها را باز کنید تا در معرض هوای آزاد خشک شود. بهتر است پس از خشک شدن مجددا روی سطح مبلمان را جارو یا برس بکشید تا جلوه بهتری داشته باشد.

این نکته را به خاطر داشته باشید مبل سفید را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید زیرا به تدریج باعث تغییر رنگ پارچه آن می‌شود. اگر به ناچار مبل در مجاورت پنجره قرار گرفته حتما پرده را طوری تنظیم کنید که از تابش نور به مبلمان جلوگیری کند. ممکن است نیاز باشد هر چند وقت یک‌بار مبلمان را جابه‌جا کنید تا طولانی‌مدت در معرض تابش نور خورشید نباشد. اگر از روکش مبل استفاده می‌کنید که دیگر جای نگرانی نیست.

قالیشویی بانو...
ما را در سایت قالیشویی بانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi ghalishooiebanoo بازدید : 70 تاريخ : شنبه 16 فروردين 1399 ساعت: 16:02

 انتخاب پرده مناسب برای پنجره‌های منزل نقش مهمی در جلوه دکوراسیون داخلی دارد. اگر مدت زیادی از خرید پرده منزلتان گذشته است و شستشوی پرده جلوه آن را از بین برده یا تمایل دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، به فکر تعویض پرده باشید. شما می‌توانید با صرف هزینه مناسب پرده‌ای نو برای منزلتان تهیه کنید و تغییر مشهودی را در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب ایجاد کنید. اما توجه داشته باشید باید پرده‌ای متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کنید تا ضمن کارآیی، فضا را زیباتر کند. در این مقاله نکاتی را یادآوری می‌کنیم که در نظر گرفتن آنها جلوه فوق‌العاده‌ای به منزل شما می‌بخشد.  

تغییر دکوراسیون داخلی با انتخاب پرده مناسب

نور فضای منزل را در نظر بگیرید

وقتی برای خرید پارچه پرده به فروشگاه می‌روید در نظر داشته باشید که میزان نور در فروشگاه زیاد است و رنگ پارچه پرده در زیر این نور ممکن است با رنگ آن در فضای منزل متفاوت باشد. بنابراین بهتر است در هنگام روز برای خرید پارچه پرده اقدام کنید و ترجیحا در نور طبیعی آن را ببینید.

اگر فضای منزل شما نور کمی دارد پارچه رنگ روشن انتخاب کنید تا ضمن تامین نور، فضا را نیز بزرگ‌تر نشان دهد. پارچه‌های توری و پارچه‌های حریر که نور را از خود عبور می‌دهند گزینه مناسبی برای تامین نور فضاهای کم‌نور محسوب می‌شوند.

توجه داشته باشید پارچه‌های ضخیم مانند مخمل نیز باعث می‌شوند فضا کوچک‌تر به نظر برسد. اگر مایل هستید از این نوع پارچه استفاده کنید قسمتی از دیوار کنار پنجره را نیز برای پرده در نظر بگیرید و ریل پرده بزرگ‌تری نصب کنید تا نور بیشتری وارد محیط شود.

یک پرده سراسری برای دو پنجره کنار هم انتخاب کنید

اگر روی دیوار دو پنجره با فاصله کم وجود دارد بهتر است یک پرده سراسری برای دو پنجره و دیوار میان آنها تهیه کنید. در این صورت پرده جلوه بی‌نظیری به فضای منزل می‌بخشد. اما اگر فاصله دو پنجره زیاد است، دو پرده جداگانه تهیه کنید و روی دیوار میان پنجره‌ها تابلو یا شمعدان دیواری نصب کنید. البته اگر عرض دیوار میان دو پنجره زیاد باشد می‌توان از بوفه برای پر کردن فضا استفاده کرد.

از دو پارچه طرح‌دار استفاده نکنید

معمولا پرده پذیرایی از سه بخش پرده اصلی، دکور و والان تشکیل می‌شود. اکثر خانه‌های امروزی دارای سقف کاذب یا قاب پرده هستند و دیگر نیازی به تهیه والان برای پرده نیست. اما نصب دکور یا همان پرده‌های کناری زیبایی خاصی به پرده می‌بخشد.

معمولا برای پرده اصلی از پارچه سبک‌تر مانند حریر و برای دکور از پارچه ضخیم استفاده می‌کنند. برای انتخاب پرده مناسب مد نظر داشته باشید که هر دو پارچه را طرح‌دار انتخاب نکنید، زیرا فضا را بیش از اندازه شلوغ می‌کند. به طور معمول پارچه حریر را ساده و به رنگ روشن و پارچه دکورهای کنار پرده را طرح‌دار انتخاب می‌کنند. گرچه ممکن است از ساتن طرح‌دار برای پرده اصلی و پارچه مخمل ساده برای دکورها استفاده شود. نکته مهم این است رنگ‌ها با هم هماهنگی داشته باشند.

حتما این نکته را به خاطر داشته باشید رنگی که برای پرده انتخاب می‌کنید در ترکیب رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی منزلتان وجود داشته باشد. پارچه‌های پرده‌ای در رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارند و شما هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ نخواهید داشت.

برای پنجره کوتاه پرده بلند در نظر بگیرید

برای آنکه فضا را کلاسیک کنید و ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه دهید، برای پنجره سالن پذیرایی که قدی نیست پرده بلند نصب کنید. پرده بلند حتی به صورتی که یک متر از آن روی زمین قرار بگیرد، نمای بسیار زیبا و شکیلی به فضای سالن پذیرایی منزل شما می‌بخشد.

پرده‌ای متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب کنید

پارچه‌های پرده‌ای بسیار متنوعی در بازار ارائه شده است. شما باید پرده‌ای متناسب با دکوراسیون منزل که می‌تواند سنتی یا مدرن باشد انتخاب کنید. برای فضای مدرن با مبلمان راحتی پرده‌ای ساده در اولویت قرار دارد اما اگر در سالن پذیرایی خود مبلمان کلاسیک قرار داده‌اید باید پرده‌ای متناسب با آن انتخاب کنید تا تمام اجزای دکوراسیون داخلی با یکدیگر هماهنگ باشند.

قالیشویی بانو...
ما را در سایت قالیشویی بانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi ghalishooiebanoo بازدید : 72 تاريخ : شنبه 9 فروردين 1399 ساعت: 13:24